Ak ste si zakúpili televízor od Philips, reklamáciu treba nahlásiť na bezplatnej infolinke 0800 004 537. Tam vás nasmerujú na niektoré z 11 autorizovaných servisných stredísk, ktoré sa o problém postarajú. Ak sídli servis vo vašom meste alebo v jeho bezprostrednej blízkosti, pokazený televízor vyzdvihne bezplatne servisné vozidlo firmy. Ak ste mimo dosahu, servis objedná na svoje náklady zmluvného predajcu.
Orava používa pre riešenie záručných opráv svoje centrálne servisné stredisko. Ak sa vám televízor pokazí, stačí zatelefonovať na číslo 16877 a odoslať pokazený prijímač na náklady adresáta. Po odstránení chyby doručí rovnaká špedičná služba opravený produkt k vám domov. Bez originálnej škatule to však neskúšajte.
Samsung zatiaľ myslí iba na zákazníkov, ktorí si kúpili luxusný televízor s uhlopriečkou nad 37 palcov. V takýchto prípadoch po nahlásení poruchy na čísle 0800 726786 servisný pracovník príde k vám do domácnosti, aby televízor vyzdvihol pre jeho opravu. Následne ho bezplatne doručí späť do vašej domácnosti.
Sharp po registrácii TV prijímača pre trojročnú rozšírenú záruku ponúka servis v obývačke zákazníka pre všetky modely s uhlopriečkou väčšou ako 37 palcov a to do troch dní od oznámenia poruchy. Registráciu je možné vykonať telefonicky na čísle 0800 611 011.
Sony má podobnú stratégiu, avšak minimálna uhlopriečka je 40 palcov. Ak ste pri kúpe televízora boli skromnejší, existuje spôsob, ako nechať problémy s poruchou na servisné stredisko. Kým oprava a zásah sú bezplatné, za dopravu zaplatíte približne 0,33 eur za každý kilometer. Ak by ste sa predsa len rozhodli zaviezť svoj televízor do servisu sami a nemáte škatuľu od televízora, servisné strediská v Bratislave, Žiline a Košiciach vám bezplatne zapožičajú škatuľu k ľubovoľnému modelu.
Panasonic nevstupuje do vzťahov medzi predajcom a spotrebiteľom, takže všetko záleží na predajni, v ktorej ste televízny prijímač zakúpili. Svoj televízor tak musíte na svoje náklady zaviezť predajcovi alebo do servisného strediska. Preto je vhodné pri kúpe taktizovať – hľadajte predajcu, ktorý sa postará o servis u vás doma.
LG servis u zákazníka neposkytuje. Ak ste si kúpili televízor tejto značky, máte dve možnosti. Buď ho zaveziete predajcovi alebo priamo do autorizovaného servisu. Ten je žiaľ iba v Bratislave.
Škatuľu skladovať nemusíte
Aj keď je originálna škatuľa od televízora ideálnym prvkom pre jeho ochranu pri preprave, neexistuje žiadny zákon, ktorý by vás prinútil skladovať ju. Ak je na televízor dvojročná záruka, škatuľu môžete pokojne vyhodiť. Špeciálne pravidlá a podmienky si môžu obchodníci stanoviť iba po uplynutí zákonnej záruky.
Pred kúpou sa informujte
Ešte predtým, ako sa rozhodnete pre kúpu plochého televízora, spýtajte sa predajcu, ako je to so záručným servisom. Aj keď niektoré firmy servis u vás v obývačke neponúkajú, predĺženou rukou servisu môžu byť služby obchodného reťazca, alebo obchodníka. Ten môže na svoje náklady pokazený televízor vyzdvihnúť a opäť vrátiť.